Jihad (Cihat), 2006

4 dak. 3 s., renkli, sesli
Sanatçının izniyle

Bugün Helsinki’de yaşayan ve çalışmalarını sürdüren Irak kökenli sanatçı Adel Abidin, Arap kültür sahnesinden gelen, baskı ve savaştan kaçan bir sanatçı jenerasyonunun temsilcilerinden biridir. Bu sanatçıların çoğu Avrupa kentlerine yerleşmiştir ve farkındalıkları, geldikleri ülkelerin kültürel ve duygusal nitelikleri ile yerleştikleri ülkelerin kültürel ve duygusal nitelikleri arasındaki farklılıklarla (ve bu niteliklere olan eleştirel mesafeleriyle) şekillenmiştir. Jihad, televizyonda bin kez gördüğümüz bir klişeyle oynar: tek plan çekimde tepeden tırnağa silahlanmış bir İslamcı terör şüphelisini bir hilalli bayrağın önünde inancı için kendini feda edeceğini ilan ederken görürüz. Abidin beklentilerimizi altüst eder ve klişe görüntüyü sürdürmekle birlikte Kalaşnikofun yerine bir akustik gitar, İslam bayrağı yerine hangi bayrak olduğu hemen anlaşılan yıldızlı ve çizgili bir bayrak yerleştirir. Terörist Kuran’dan bir ayet okumaya başlar ve hemen sonra Amerikalı şarkıcı ve besteci Woody Guthrie’nin (1945) This Land Is Your Land şarkısına geçer. Teröristi gitarla birlikte görmenin yarattığı görsel şoka bir de Amerikan bayrağının önünde söylediği “This land is my land” (Bu topraklar benim) sözleri içindeki gizli tehdit de eklenir.

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joseph Beuys

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Dara Birnbaum

Bu Bir Müzik Videosu Değil

John Sanborn, Kit Fitzgerald (Antarctica)

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Pipilotti Rist

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Bjørn Melhus

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charley Case

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Olaf Breuning

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Cheryl Donegan

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Ana Laura Aláez

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Marc Bijl

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Carles Congost

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joan Morey

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Adel Abidin

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Hugo Alonso

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charles Atlas

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jesús Hernández

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jorge Galindo ve Santiago Sierra

Bu Bir Müzik Videosu Değil

César Pesquera

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.