Good Things (İyi Şeyler), 2003

3 dak. 52 s., renkli, sesli (müzik: Götterdämmerung)
Upstream Gallery’nin izniyle

Hollandalı sanatçı Marc Bijl’in eserlerinde “Gotik” ve post-punk altkültürleri, siyasal aktivizm kadar önemli bir rol oynar. Bu eserinde Bijl, Britanyalı post-punk grubu The Sisters of Mercy’nin 1980’lerde kaydettiği bir parçayı temellük eder, onu kendi grubu Götterdämmerung ile birlikte yeniden yorumlar ve bu parçayı kent merkezinin dışındaki kasvetli veya yarı terk edilmiş bölgelere ait bir dizi görüntünün fon müziği olarak kullanır. Her video çekimi, daha önce parçanın sözlerini baştan sona, dizesi dizesine yeniden yazan sanatçının yaptığı grafitilerle kaplı olan kamu alanlarının ayrıntılarını ortaya çıkarır. Parçanın dile getirdiği “iyi şeyler” ile kent merkezi dışındaki mahallelerin ve “yok-mekân”ların imgelerinin yarattığı kontrpuan, popun protesto aracı rolü üzerinde düşünmemize yardımcı olur.

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joseph Beuys

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Dara Birnbaum

Bu Bir Müzik Videosu Değil

John Sanborn, Kit Fitzgerald (Antarctica)

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Pipilotti Rist

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Bjørn Melhus

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charley Case

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Olaf Breuning

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Cheryl Donegan

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Ana Laura Aláez

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Marc Bijl

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Carles Congost

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joan Morey

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Adel Abidin

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Hugo Alonso

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charles Atlas

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jesús Hernández

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jorge Galindo ve Santiago Sierra

Bu Bir Müzik Videosu Değil

César Pesquera

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”