Acid Rock, 1982
4 dak. 9 s., renkli, sesli
New York, Electronic Arts Intermix (EAI) izniyle

Dara Birnbaum 1970’lerin sonlarından beri farklı formatta video ve enstalasyonlar gerçekleştirmektedir. Bu video ve enstalasyonlarda Birnbaum, popüler kültürün ikonları ile kitle medyasının tüketim toplumu ve televizyondaki klişelerinin bağlamlarını yeniden oluşturmaya ve onları yıkmaya çalışır. Bazı eserlerinin televizyon filmleri, spor programları, tanıtım spotları veya müzik videolarının biçimine bürünmesinin nedeni budur; bu eserlerine Birnbaum imgelerin altında yatan ideolojilerin ciddi biçimde yapısını söken altmetinler yerleştirir. 1982’de, MTV müzik video kanalının geliştiği ve Amerikan müzik endüstrisinde en etkili olduğu dönemlerde, Kassel’deki Documenta 7 sergisi için hazırladığı Acid Rock isimli videoda da bu yaklaşımı benimsemiştir. Dara Birnbaum Doors’un L.A. Woman parçasını yeniden besteler ve reklam unsurlarından unsurları temellük edip hazırlanmış bir ürün havasına büründürerek onları televizyon reklamcılığının cinsiyetçiliğini eleştiren feminist ve tüketim karşıtı bir tirada dönüştürür.

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joseph Beuys

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Dara Birnbaum

Bu Bir Müzik Videosu Değil

John Sanborn, Kit Fitzgerald (Antarctica)

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Pipilotti Rist

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Bjørn Melhus

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charley Case

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Olaf Breuning

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Cheryl Donegan

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Ana Laura Aláez

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Marc Bijl

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Carles Congost

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joan Morey

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Adel Abidin

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Hugo Alonso

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charles Atlas

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jesús Hernández

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jorge Galindo ve Santiago Sierra

Bu Bir Müzik Videosu Değil

César Pesquera

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.