Acid Rock, 1982
4 dak. 9 s., renkli, sesli
New York, Electronic Arts Intermix (EAI) izniyle

Dara Birnbaum 1970’lerin sonlarından beri farklı formatta video ve enstalasyonlar gerçekleştirmektedir. Bu video ve enstalasyonlarda Birnbaum, popüler kültürün ikonları ile kitle medyasının tüketim toplumu ve televizyondaki klişelerinin bağlamlarını yeniden oluşturmaya ve onları yıkmaya çalışır. Bazı eserlerinin televizyon filmleri, spor programları, tanıtım spotları veya müzik videolarının biçimine bürünmesinin nedeni budur; bu eserlerine Birnbaum imgelerin altında yatan ideolojilerin ciddi biçimde yapısını söken altmetinler yerleştirir. 1982’de, MTV müzik video kanalının geliştiği ve Amerikan müzik endüstrisinde en etkili olduğu dönemlerde, Kassel’deki Documenta 7 sergisi için hazırladığı Acid Rock isimli videoda da bu yaklaşımı benimsemiştir. Dara Birnbaum Doors’un L.A. Woman parçasını yeniden besteler ve reklam unsurlarından unsurları temellük edip hazırlanmış bir ürün havasına büründürerek onları televizyon reklamcılığının cinsiyetçiliğini eleştiren feminist ve tüketim karşıtı bir tirada dönüştürür.

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joseph Beuys

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Dara Birnbaum

Bu Bir Müzik Videosu Değil

John Sanborn, Kit Fitzgerald (Antarctica)

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Pipilotti Rist

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Bjørn Melhus

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charley Case

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Olaf Breuning

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Cheryl Donegan

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Ana Laura Aláez

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Marc Bijl

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Carles Congost

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joan Morey

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Adel Abidin

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Hugo Alonso

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charles Atlas

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jesús Hernández

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jorge Galindo ve Santiago Sierra

Bu Bir Müzik Videosu Değil

César Pesquera

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.