Keder

  • 18 Ocak 2017 / 19.00
  • 21 Ocak 2017 / 17.30

Yönetmen: Adriano Valerio
Oyuncular: Edoardo Gabbriellini, Elena Radonicich, Stefan Velniciuc, Piera Degli Esposti, Ovanes Torosian
İtalya, Romanya, Bulgaristan, Makedonya, 2015, 82’, renkli
İtalyanca, Romence, İngilizce; Türkçe altyazılı 

Ivo’nun yolculuğunun sebebi ne dünyayı gezme tutkusu ne de kendini keşfetme arzusu… Günümüz Avrupa’sında ekonomik zorluklar çeken gençlerden yalnızca biri olan tarım uzmanı Ivo, İtalya’daki ekonomik imkansızlıklara daha fazla dayanamayarak Romanya’nın verimli topraklarına, Banat bölgesine taşınmaya karar verir. Bari’de liman işçisi olarak çalışan Clara ise uzun süreli bir ilişkiden yeni çıkmıştır ve Ivo’nun boşaltmakta olduğu daireye yerleşir. Her ikisinin de yaşamlarının değiştiği ve birlikte geçirdikleri o gecenin son geceleri olmayacağını biliyorlardır. Öyle de olur; Clara işinden kovulur ve çok uzaklarda, Romanya’da yeniden bir araya gelirler. Adriano Valerio’nun ilk filmi Keder, yabancı topraklara ve ekonomik zorluklara direnen aşkı anlatıyor.

İstikamet → Balkanlar

Saraybosna’ya Hoşgeldiniz

İstikamet → Balkanlar

Umut Çiçekleri

İstikamet → Balkanlar

Şark Oyunları

İstikamet → Balkanlar

Güzel Bir Hayat Düşlerken

İstikamet → Balkanlar

Kan ve Aşk

İstikamet → Balkanlar

Charlie Countryman’ın Gerekli Ölümü

İstikamet → Balkanlar

Sen Dünyaya Gelmeden

İstikamet → Balkanlar

Keder

İstikamet → Balkanlar

Kayıp Kral

Keder

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.