}

Koyaanisqatsi

  • 4 Kasım 2018 / 14:00
  • 30 Eylül 2018 / 14:00

Yönetmen: Godfrey Reggio
ABD, 1982, 86', renkli
diyalogsuz
 
Her yönüyle alışılmamış bir çalışma olmasına rağmen Godfrey Reggio’nun Koyaanisqatsi’si 1983’te gösterime girdiğinde sansasyon yaratmıştı. Qatsi Üçlemesi’nin bu ilk çalışmasında kelimelere yer vermeyen yönetmen, Kuzey yarımkürenin hızla değişen çevrelerini görüntü yönetmeni Ron Fricke ve besteci  Philip Glass tarafından oluşturulan şaşırtıcı bir kolaj içinde kelimelere perdeye yansıtır. El değmemiş doğa görüntülerinden insanların giderek artan teknoloji bağımlığını gösteren örneklere hızla geçerek, izleyicilerine hayrete düşüren görüntüler arasında mekik dokutan Koyaanisqatsi’de kullanılan hipnotik time-lapse fotoğraf gibi farklı yöntemler, dünyamıza hakikaten eşsiz bir açıdan bakmamızı sağlıyor.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bir Ömür Okul

Koyaanisqatsi

Bir Ömür Okul

Powaqqatsi

Bir Ömür Okul

Naqoyqatsi

Bir Ömür Okul

İnsan Neden Yaratır

Bir Ömür Okul

Boşluk

Bir Ömür Okul

Madeline Madeline'i Oynuyor

Bir Ömür Okul

Şovların Şovu

Bir Ömür Okul

Kapsül

Koyaanisqatsi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Müzik ve Eğlence

Batılı ressamların Osmanlı konulu iç mekanda geçen gündelik yaşam resimlerine baktığımızda müzikli eğlenceler yaşama dair önemli bir detay olarak dikkat çeker. Bazen de tek figürlü resimlerde sadece müzik yapan kadınlar betimlenmiştir. 

Stefan Hablützel Bana Bak!

Stefan Hablützel Bana Bak!

Bana Bak! “la Caixa” Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar sergimizle ilgili paylaşımlarımıza devam ediyoruz. Yazımız serginin “Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar” başlıklı bölümünde yer alan sanatçı Stefan Hablützel ve eseri “1962 – 1929” hakkında.

Stefan Hablützel

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO <br> Tevfik Uyar

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO
Tevfik Uyar

Duruşma salonunun büyük bir mekan olacağını hayal etmişti. Hiç de öyle değildi. Kendi evinin salonu kadar bir yerin bir tarafını biraz yükseltip, üzerine yüksek bir kürsü yerleştirmişlerdi.