Şovların Şovu

  • 25 Ekim 2018 / 19.00
  • 3 Kasım 2018 / 18.00

Yönetmen: Benedikt Erlingsson
İzlanda, İngiltere, 2015, 73', siyah-beyaz, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı
 
Bu film, gezgin sirk sanatçılarının, kabare oyuncularının, vodvilcilerin ve panayır çalışanlarının öyküsünü anlatıyor. Filmde, dünyanın ağzını açık bırakan ilk gösterileri ve en büyük sirk ailelerinden bazılarının kendi çektikleri filmleri görüyoruz. Yönetmen Benedikt Erlingsson, bizleri en olağanüstü, ustaca ve nefes kesen gösterilerin dünyayı diyar diyar gezdiği günlere geri götürüyor. Sheffield Üniversitesi’nin Ulusal Panayır Arşivi’ne özel erişim sağlanarak derlenmiş olan bu zengin görsel arşive Georg Holm ile Sigur Rós’tan Orri Páll Dýrason tarafından Hilmar Örn Hilmarsson ve Kjartan Dagur Holm’un katkılarıyla bestelenen epik bir müzik eşlik ediyor.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bir Ömür Okul

Koyaanisqatsi

Bir Ömür Okul

Powaqqatsi

Bir Ömür Okul

Naqoyqatsi

Bir Ömür Okul

İnsan Neden Yaratır

Bir Ömür Okul

Boşluk

Bir Ömür Okul

Madeline Madeline'i Oynuyor

Bir Ömür Okul

Şovların Şovu

Bir Ömür Okul

Kapsül

Şovların Şovu

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi  <br>  Liliana Maresca

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi
Liliana Maresca

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

On Dokuzuncu Yüzyılda Gezgin Olmak

On Dokuzuncu Yüzyılda Gezgin Olmak

N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizimiz devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz. 

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir.