No Sunshine (Günışıksız), 1997

5 dak., renkli, sesli

Sanatçının ve Frankfurt, Anita Beckers Galerisi’nin izniyle

Bjørn Melhus, kendisinin rol aldığı, masal olarak algılanan kısa filmler yapan bir sanatçı. Müzik video ile reklam filmlerinin estetiğinden etkilenen No Sunshine’da birbirine benzeyen dört karakter çiftler halinde birbirleriyle pop müzik parçalarından bölümleri seslendirerek iletişim kurar ve arada sırada seyirciyi sorgular veya onunla flört eder gibi kameraya doğrudan bakarlar.

Tuhaf, çocuklarınkini andıran vücutlar aynı zamanda iç dünyaları olan sanal bir mekânda süzülürler. Elektronik ortamda yaratılan bu sanal dünyanın hâkim rengi kırmızıdır. Karakterlerin saçları peruktur (Lego karakterleri gibi), üzerlerinde dar giysiler vardır, televizyondaki bilimkurgu dizilerindeki insan klonlarını andırırlar. Karakterler cinsiyetsiz gibidir ama aralarında bastırılmış arzuları açığa vuran bakışlar, dokunuşlar ve hafif ayartıcı tavırlar sezeriz.

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joseph Beuys

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Dara Birnbaum

Bu Bir Müzik Videosu Değil

John Sanborn, Kit Fitzgerald (Antarctica)

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Pipilotti Rist

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Bjørn Melhus

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charley Case

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Olaf Breuning

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Cheryl Donegan

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Ana Laura Aláez

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Marc Bijl

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Carles Congost

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joan Morey

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Adel Abidin

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Hugo Alonso

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charles Atlas

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jesús Hernández

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jorge Galindo ve Santiago Sierra

Bu Bir Müzik Videosu Değil

César Pesquera

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.

 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.