No Sunshine (Günışıksız), 1997

5 dak., renkli, sesli

Sanatçının ve Frankfurt, Anita Beckers Galerisi’nin izniyle

Bjørn Melhus, kendisinin rol aldığı, masal olarak algılanan kısa filmler yapan bir sanatçı. Müzik video ile reklam filmlerinin estetiğinden etkilenen No Sunshine’da birbirine benzeyen dört karakter çiftler halinde birbirleriyle pop müzik parçalarından bölümleri seslendirerek iletişim kurar ve arada sırada seyirciyi sorgular veya onunla flört eder gibi kameraya doğrudan bakarlar.

Tuhaf, çocuklarınkini andıran vücutlar aynı zamanda iç dünyaları olan sanal bir mekânda süzülürler. Elektronik ortamda yaratılan bu sanal dünyanın hâkim rengi kırmızıdır. Karakterlerin saçları peruktur (Lego karakterleri gibi), üzerlerinde dar giysiler vardır, televizyondaki bilimkurgu dizilerindeki insan klonlarını andırırlar. Karakterler cinsiyetsiz gibidir ama aralarında bastırılmış arzuları açığa vuran bakışlar, dokunuşlar ve hafif ayartıcı tavırlar sezeriz.

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joseph Beuys

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Dara Birnbaum

Bu Bir Müzik Videosu Değil

John Sanborn, Kit Fitzgerald (Antarctica)

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Pipilotti Rist

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Bjørn Melhus

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charley Case

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Olaf Breuning

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Cheryl Donegan

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Ana Laura Aláez

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Marc Bijl

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Carles Congost

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Joan Morey

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Adel Abidin

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Hugo Alonso

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Charles Atlas

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jesús Hernández

Bu Bir Müzik Videosu Değil

Jorge Galindo ve Santiago Sierra

Bu Bir Müzik Videosu Değil

César Pesquera

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.